Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
-

 

Ο Βουλευτής Ν. Λέσβου κ. Νίκος Σηφουνάκης με ερώτησή του προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά εκφράζει τις ανησυχίες του για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των μελετών των επαρχιακών οδών Καλλονής – Ερεσού – Σιγρίου και Καλλονής – Πέτρας  - Μήθυμνας  καθώς και για την προοπτική ένταξης της κατασκευής  τους στο ΕΣΠΑ.
Η ερώτηση αυτή  είναι η τελευταία ενέργεια, μιας μακρόχρονης ενασχόλησής του , με τα δύο αυτά σημαντικά και κρίσιμα για την ανάπτυξη του νησιού έργα και αφορά:
• Τον προγραμματισμό των μελετών και την ενσωμάτωσή τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του τότε Υπουργείου Αιγαίου το 2003.
• Την  υπογραφή  συμβάσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ με μεγάλα Τεχνικά γραφεία αρχές του 2003 με χρόνους παράδοσης 18 μηνών.
• Την συνεργασία του τότε Υπουργείου Αιγαίου με το ΥΠΕΧΩΔΕ και τους μελετητές για την εγκατάσταση τους και έναρξη των μελετών το καλοκαίρι του 2003.
• Την παρακολούθηση των μελετών μέχρι τις εκλογές του Μαρτίου του 2004.
• Την υποβολή Ερωτήσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την σχεδόν εγκατάλειψη των μελετών από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
• Την συνεχή ανακαίνιση του θέματος σε συνεντεύξεις προς τα τοπικά ΜΜΕ και τις συνεχείς προειδοποιήσεις ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των μελετών θ' έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία ένταξης της κατασκευής των έργων αυτών στο Δ' ΚΠΣ (μετέπειτα ΕΣΠΑ) και επομένως εγκατάλειψη  της υλοποίησης των δύο κρίσιμων για την ανάπτυξη του νησιού οδικών αξόνων.
Ειδικότερα η ερώτηση έχει ως εξής:

 


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ
κύριο Γεώργιο Σουφλιά

Οι επαρχιακοί οδοί Καλλονής – Ερεσού- Σιγρίου και Καλλονής-Πέτρας-Μήθυμνας αποτελούν την συνέχεια της 36 ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Καλλονής, συνδέοντας τα πολεοδομικά συγκροτήματα των Δήμων Μυτιλήνης και Καλλονής, καθώς και το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Μυτιλήνης, με τα δυο μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα του νησιού της Λέσβου.
Αν και αποτελούν μέρος του βασικού οδικού άξονα της Λέσβου παρουσιάζουν μεγάλες αδυναμίες και χρειάζονται άμεσα σημαντικά έργα ουσιαστικής  βελτίωσης για την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των κατοίκων αλλά και των πολλών επισκεπτών των δυο μεγαλύτερων τουριστικών  θέρετρων  του νησιού.
Για το σκοπό αυτό περιλήφθησαν το 2003 στο Πρόγραμμα Δημόσιων Έργων  του τότε Υπουργείου Αιγαίου, στη  Συλλογική Απόφαση Μελετών (ΣΑΜ)  33/3, δυο έργα μελέτης των παραπάνω οδικών αξόνων με χρηματοδότηση από το Γ ΚΠΣ.
Το 2003 έγινε η ανάθεση από το Υπουργείο σας στο Τεχνικό Γραφείο Δοξιάδη της μελέτης του οδικού άξονα Καλλονής-Ερεσού-Σιγρίου Λέσβου με προϋπολογισμό 2.347.762 ευρώ και χρόνο παράδοσης 18 μήνες και στο Τεχνικό Γραφείο Α.Δ.Κ. της μελέτης του οδικού άξονα Καλλονής-Πέτρας με προϋπολογισμό 1.173.881 ευρώ και χρόνο παράδοσης 18 μήνες.
Με ερώτησή μου προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις  29 Ιουλίου 2006 είχα θέσει το θέμα της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των μελετών και είχα θέσει το ερώτημα αν μετά την μεγάλη καθυστέρηση στην εκπόνηση των μελετών μπορούν αυτά να ενταχθούν στο Γ Κ.Π.Σ.
Οι πληροφορίες που διαβιβάστηκαν τότε από τις Ελληνικές Αρχές ήταν ότι υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις μελέτες και μόνη πιθανή κατασκευή των έργων θα ήταν  να προβλεφθεί συγχρηματοδότηση μέσω ενός προγράμματος της περιόδου 2007-2013.
Από τα τελευταία δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο και τις δηλώσεις του Γενικού  Γραμματέα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου φαίνεται ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Γιατί άργησε τόσο πολύ η ολοκλήρωση των μελετών και σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες των δυο επαρχιακών οδών Καλλονής – Ερεσού- Σιγρίου και Καλλονής – Πέτρας – Μήθυμνας;
2. Έχουν εξασφαλιστεί από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών οι συμπληρωματικοί πόροι για την ολοκλήρωση των μελετών λόγω της αλλαγής των τιμών από την μακροχρόνια καθυστέρηση τους;
3. Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες και αν έχει προβλεφθεί  η ένταξη της υλοποίησης των έργων σε πρόγραμμα συγχρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.